Har du et hjemmekontor, kender du sikkert til, at du skal sørge for, at det nødvendige tilbehør er tilgængeligt, når du har brug for det. Modsat en arbejdsplads, hvor der typisk er en ansvarlig for at indkøbe tilbehør, hvor man ikke behøver at tænke på det. Det kræver også kun, at man i forbindelse med sit hjemmekontor sætter det i system, og herunder kan du få et par tips til, hvordan du netop kan gøre dette. Du kan klikke ind på https://www.tonerland.dk/printerpatroner-og-lasertonere/brother.html for at se et stort udvalg af forskelligt kontortilbehør, printerpatroner til alle typer af printere og meget mere.
Et åbent lager så du kan holde øje med, hvad der er på hylderne
Du kan have et åbent lager. Lager er måske så meget sagt, for det kan i princippet bestå af et mindre sted til opbevaring af tilbehøret. Printerpatroner kan du ganske enkelt ikke løbe tør for, og derfor kan du have fx et reolsystem med forskellige hylder, hvor du opbevarer tilbehøret. På denne måde er tilbehøret altid tilgængeligt for øjet, så du vil hele tiden lægge mærke til, når der er noget, der er ved at slippe op. Så kan du reagere på dette og med det samme bestille nyt. Det er altså en måde at påvirke dig selv på. Bare tænk på, hvordan du vil lægge mærke til halvtomme hylder, for hver morgen, når den starter, hvor du sætter dig ind for at arbejde på dit hjemmekontor.
Bogfør beholdningerne i en kalender – og sæt påmindelser
Det kan være, at du har være igang så længe, at du har en god fornemmelse af, hvor meget du bruger af forskellige ting. Det kan være, at du bruger pakken med papir på to måneder, og derfor hver anden måned er nødt til at købe nyt. Når du har denne fornemmelse for dit forbrug, kan du faktisk planlægge dit forbrug frem i tiden. Her kan du ajourføre i din kalender, hvornår du skal have bestilt nyt. Disse noter i din kalender vil du altså støde naturligt på, hvis det er en fysisk kalender, eller du kan sætte notifikationsalarmer, så du modtager notifikationer, når tiden er til det. Det smarte ved dette er, at du faktisk kan slappe mere af, for du behøver slet ikke at tænke på det – ikke før at du modtager en besked om det eller støder på det i din kalender.