Golf er en sport, hvor man slår på små bolde med forskellige køller for at få bolden med færrest mulige slag ind i en række huller. Golf spilles normalt på en åben bane, hvilket betyder, at den ikke har definerede grænser, som nogle golfbane ville have. Golf spilles ofte om sommeren og i det tidlige efterår.

Dette er hvad en golfbold lavet af og den koster

Golfbolde er lavet af forskellige materialer såsom gummi, plastik eller læder og fyldt med luft, fordi disse materialer er med til at gøre bolden mindre hoppende, så den glider glat, når den rammer noget, i stedet for at ricochere væk. Golfspillere bruger mange typer køller som f.eks. sand wedges til at sandbunker, jerntræer til at slå længere, og drivere til at ramme bolden længere. Golfspillere tager mange sving (normalt 5-9), indtil de får bolden i hullet. Golf kan være en meget dyr sport: Golfkøllesæt koster normalt omkring 3300-13000 kroner, og golfbolde koster omkring 150-1000 kroner for et dusin bolde. Afhængig af kvaliteten. Køb dine golfbolde og få lavet golfbolde med tryk her

Golf som motion

Golf er en sjov sport at spille sammen med venner eller familie, men det er også god motion, fordi man går 4-5 km under spillet og svinger armene frem og tilbage op til 200 gange i løbet af hver runde på 18 huller. Golfspillere bør altid bære korrekt sikkerhedsudstyr som f.eks. hjelme, når de kører deres vogn, for hvis noget går galt under kørslen, kan der ske skader. Golf er en fornøjelig måde at tilbringe noget tid på. Det er rigtig populært blandt pensionister fordi det er socialt og en god form for motion. Golf er en sport, som man kan dyrke hele året rundt, for det er ligegyldigt, om det er varmt eller koldt, vådt eller solrigt, så længe der ikke er sne. Oftest spilles der kun i varme omgivelser. Golf er også en kontaktfri sport, så golfspillere kan have det sjovt uden at komme til skade. Golf spilles normalt på en åben bane, så det eneste, der begrænser spillerne i at gå, hvor de vil hen, er træer og vand, hvilket gør golf til en unik oplevelse at spille på forskellige steder, når det er muligt.

Prisen for golf

Et medlemskab af en golfklub koster normalt omkring 1000-4000 kroner. Nogle af de dyreste klubber koster dog så meget som 30000 kroner. Golfspillere har en tendens til at miste eller ødelægge mange bolde i løbet af deres karriere, fordi der er så mange måder at slå dem ud af banen på. Golf er en meget dejlig sport, som alle bør opleve mindst én gang i sit liv. Golf er dog ikke en olympisk sport. Der er mange grunde til, at golf ikke er en olympisk sport. En af grundene er, at sporten er dyr, og en anden grund er, at det er svært at få fair konkurrencepoint i golf. Alligevel er golf en hyppig form for motion, og der bliver genereret mange penge i sporten. Man kan sagtens blive rig af at spille golf.