Går du rundt og overvejer at lave en hjemmeside, en blog eller måske en webshop, så er der gode råd, hjælp og inspiration at hente herunder. Der er tre ting som du skal være ekstra opmærksom på, som du lige får et par ord med på vejen om. Det er ikke ligegyldigt hvilket navn din side har. Dit tema skal afspejle hvilken slags side du har. Slutteligt skal du sørge for at skabe mere værdi, end dit budskab eller dit produkt.
Find det rigtige navn
Navnet på din hjemmeside , blog eller webshop, skal være specielt. Omvendt må det ikke være så specielt, at ingen kan huske det. Det må gerne indeholde dele af sidens overordnede emne, budskab eller det du vil sælge. Hvis du gerne vil gøre din side meget personlig, kan du overveje om du på en eller anden måde, kan flette dit eget navn, eller kaldenavn, ind i sidens navn. Lav gerne et par alternative navne, som er lige så gode som det første. Det er nemlig ikke altid sikkert at det navn du finder på er ledigt.
Brug tid på dit tema
Temaet er sidens udsende og farver. Her er det vigtigt at du ikke bare vælger skrigende pink, fordi det er din personlige yndlingsfarve. Farver har forskellige måder at signalere på. Derfor er det vigtigt at du tilpasser farverne til dit budskab eller produkt. Brug andre sider, med samme eller lignende emne, eller produkt som dit, som inspiration. Du skal ikke efterligne, de andre sider, bare bruge dem til at identificere farver og tema, som er gode i din niche.
Skab værdi på din side
Uanset om du laver en almindelig hjemmeside , en blog eller en webshop, så skal dine besøgende helst have oplevelsen af at havde fået noget med sig. Din side skal have en ekstra værdi, ud over dit budskab eller dit produkt. Ekstra værdi kan komme i flere former. Skriver du en blog om svære emner, kan en faktaboks som forklarer ord eller begreber, være mere værdi. Sælger du produkter i uld, kan en vaskeanvisning være den ekstra værdi, som gør at netop din side fremstår mere givende, end andre sider der sælger produkter i uld. Links kan også være værdi. Hvis du har gode links, til andre sider, som på troværdig vis, underbygger dine udsagn, kommer du automatisk til selv at virke mere troværdig.