Har du forsøgt at finde den næste dygtige sælger til dig team gennem netværket på LinkedIn, Facebook og andre steder men uden held? Måske endda slået jobopslaget op på et af nettets jobportaler men ikke fået nok af de gode og relevante henvendelser? Ja, så virker det måske op ad bakke, men her i dette blogindlæg, kan du læse om den løsning vi fandt, da vi stod i samme situation.

 

Vi havde til at starte med søgt efter kandidater gennem netværk og et par jobportaler, men det relevante og gode ansøgninger synes ikke at dukke op. Derfor valgte vi at tage kontakt til nogle forskellige rekrutteringsbureauer for at høre nærmere om, hvad de kunne gøre for os. Ved en søgning på Google, fandt vi flere rekrutteringsbureauer med speciale i sælgere, og efter nogle samtaler med et par forskellige, indgik kort efter et samarbejde med DEDIKATION. De havde både en solid erfaring med rekruttering af sælgere, samt et stort netværk og en god CV-database med salgsprofiler. Vi valgte dem især fordi, at de tydeligvis selv var dygtige sælgere og det brændte igennem telefonen.

 

Vi startede med at få klarlagt retningslinjer og ønsker, samt give dem en forståelse af hvilken virksomhed vi var, og hvilken kultur der herskede i vores virksomhed og især salgsteamet. Derefter gik der et par uger og så fik vi de første kandidater vores vej. Selvom vi kun ansatte en af kandidaterne, så kunne flere af dem have passet rigtig godt ind. DEDIKATION havde nemlig både screenet kandidaterne, samt afholdt samtaler med flere af dem, inden de kom til den officielle samtale hos os.

 

Vores erfaring med forløbet var, at det sparrede os for tid og besvær, samt sørgede for at vi undgik at skulle filtrere utallige ansøgninger for at finde vores nye kollega. Desuden var det en stor fordel, at have professionelle salgsøjne med i processen.